Influencer marketing a placená spolupráce na sociální síti Instagram – Bc. Aneta Klimková
Bc. Aneta Klimková
Master's thesis
Influencer marketing a placená spolupráce na sociální síti Instagram
Influencer Marketing and Sponsored Posts on Instagram
Abstract:
Diplomová práce se zabývá Influencer marketingem a placenou spoluprací na sociální síti Instagram. Cílem práce bylo zjistit, jak čeští influenceři působící na Instagramu přistupují k povinnostem plynoucím z placené spolupráce na Instagramu a jak ke spolupracím přistupují firmy, které s influencery spolupracují. Dalším cílem bylo zjistit, jak vnímají placenou spolupráci influencerů a její označování …moreAbstract:
The diploma thesis deals with Influencer marketing and paid partnership on Instagram. The aim of the work is to find out how Czech influencers working on Instagram approach the obligations arising from paid partnership on Instagram and how companies that cooperate with influencers approach cooperation. Moreover, the goal is to find out how Instagram users perceive paid partnership of influencers. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2021
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KLIMKOVÁ, Aneta. \textit{Influencer marketing a placená spolupráce na sociální síti Instagram}. Online. Master's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2021. Available from: https://theses.cz/id/430r9h/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Klimková, Aneta. Influencer marketing a placená spolupráce na sociální síti Instagram. Zlín, 2021. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Reklama na Instagramu a její vliv na spotřebitele
Gabriela Nešporová -
Vnímání reklamy na Instagramu z pohledu uživatele
Lukáš Lepič -
Vliv zdroje a elementů reklamy na efektivitu sociální reklamy na Instagramu
Lucie Komínková -
Dopad placené reklamy na Facebooku a Instagramu na návštěvnost webových stránek
Kryštof Holub -
Jazyková analýza reklam v chorvatštině a v češtině (na základě reklam na nápoje)
Lucie Veselá -
Dopad sponzoringu na efektivitu příspěvků na Instagramu
Erika Bartošová -
Influencer marketing
Tereza Hyšková -
Influencer marketing na sociálních sítích z pohledu morálky
Jan Benčík