Bc. Michael Lerch

Master's thesis

Green marketing

Green marketing
Abstract:
Hlavním cílem této práce je posoudit a porovnat absolutní hodnoty faktorů, které ovlivňují chování spotřebitele při nákupu udržitelných produktů a zhodnotit frekvenci a množství výskytu zeleného marketingu mezi zeměmi s nižší a vyšší úrovní přístupu k ochraně životního prostředí. První část popisuje teorii jako základní znalosti potřebné k analýze chování spotřebitele. Druhá část se zabývá hlavním …more
Abstract:
The goal of the thesis "Green marketing" is to analyze and compare the absolute values of factors that influence buying green products and explain the frequency and quantity of green marketing between low and high eco-friendly countries using the case study of the Czech Republic, Denmark, and the Netherlands. The first part presents the theoretical background as the key knowledge needed for the consumer …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 9. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 1. 2020
  • Supervisor: Ing. Anida Krajina, Ph.D.
  • Reader: Ing. Dušan Mladenović, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Master programme / field:
Economy and Management / Business Management