American and British English Pronunciation in English Songs and Learners' Perception of the Differences – Mgr. Žaneta Voldánová
Mgr. Žaneta Voldánová
Master's thesis
American and British English Pronunciation in English Songs and Learners' Perception of the Differences
American and British English Pronunciation in English Songs and Learners' Perception of the Differences
Abstract:
Diplomová práce se zabývá americkou a britskou výslovností v anglických písničkách se zaměřením na to, jak studenti vnímají rozdíly ve výslovnosti. Různé druhy výslovnosti v písničkách v kombinaci s nedostatečným povědomím o pravidlech týkajících se rozdílů ve výslovnosti často vedou k tomu, že studenti jsou zmatení a míchají výslovnosti dohromady. Záměrem práce je upoutat pozornost na tento problém …moreAbstract:
TThe master’s thesis deals with American and British English pronunciation in English songs with the focus on learners’ perception of the differences in pronunciation. Different varieties of English used in songs, combined with the lack of awareness of the rules of differences in pronunciation, often lead learners to confusion and a mixed pronunciation. The thesis aims to draw attention to this issue …moreKeywords
výuka anglického jazyka studium anglického jazyka výuka výslovnosti americká výslovnost britská výslovnost písničky výuka pomocí písniček střední škola kvalitativní výzkum kvantitativní výzkum teaching English learning English pronunciation teaching pronunciation American pronunciation British pronunciation songs teaching through songs secondary school qualitative research quantitative research
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yhqhb/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2020
- Supervisor: M.A. Ailsa Marion Randall
- Reader: Mgr. Filip Pultar
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOLDÁNOVÁ, Žaneta. \textit{American and British English Pronunciation in English Songs and Learners' Perception of the Differences}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/4927z7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Informační systém pro studium anglického jazyka.
Michal Blažejovský -
Motivy a bariéry dospělých při studiu anglického jazyka
Pavla Dočkalová -
Komunikativní výuka anglického jazyka na středním odborném učilišti gastronomie
Karla Gazdošová -
Motivace studentů středních škol ke studiu anglického jazyka
Iva LIŠKOVÁ -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Role mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka
Dan KONEČNÝ -
Rozsah využití mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol
Kateřina PLÍVOVÁ