Analýza možností zakládání klastrů v turismu v ČR s komparací s činností organizace destinačního managementu – Vojtěch Procházka
Vojtěch Procházka
Bachelor's thesis
Analýza možností zakládání klastrů v turismu v ČR s komparací s činností organizace destinačního managementu
Analysis of possibilities of establishing clusters in tourism in the Czech Republic with the comparison with the activities of destination management organizations
Abstract:
Práce se zabývá problematikou možnosti zakládání klastrů v České republice v turismu. Důležitou součástí je také rozbor jednotlivých pojmů a vysvětlení jejich významů. V práci je uveden příklad organizace destinačního managementu a klastru. V závěru práce je zpracován návrh pro změnu legislativy.Abstract:
The work deals with the possibilities of setting up clusters in the Czech Republic in tourism. Important part is the analysis of concepts and explain their meanings. The work is an example of a destination management organizations and cluster. The conclusion is drawn proposal for legislative changes.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2013
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/11143/vsh_b/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2013
- Supervisor: Ing. Petr Studnička
- Reader: Ing. Lucie Plzáková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PROCHÁZKA, Vojtěch. \textit{Analýza možností zakládání klastrů v turismu v ČR s komparací s činností organizace destinačního managementu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University College Prague. 2013. Available from: https://theses.cz/id/4bq9s4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Gastronomy, Hotel Management and Tourism / Destination Management in the Turism Industry
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie organizace destinačního managementu ve spolkové zemi Burgenland
Veronika Nesvadbová -
Marketingová strategie organizace destinačního managementu (na příkladu destinace Irsko)
Barbora Ondrůšková -
Využití principu 3E pro hodnocení výkonnosti organizace destinačního managementu
Dominika Charvátová -
Marketingová strategie organizace destinačního managementu (na příkladu destinace Graubünden)
Patrícia Cudzišová -
Organizace destinačního managementu na oblastní úrovni v Česku
Tereza Vašková -
Úloha organizace destinačního managementu na Vltavotýnsku
Barbora BERCZESOVÁ -
Vliv destinačního managementu na rozvoj cestovního ruchu ve vybraném kraji České republiky
Michaela Ottová -
Analýza vzniku organizace destinačního managementu na území Jindřichohradecka
Denisa Plačková