Determinanty integračního procesu žáků se sluchovým postižením – PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Doctoral thesis
Determinanty integračního procesu žáků se sluchovým postižením
Determinants of Integration of Hearing Impaired Pupils
Abstract:
Rostoucí počet žáků se sluchovým postižením integrovaných v běžných školách klade vysoké nároky na připravenost učitelů. Hlavním cílem výzkumu bylo zmapování postojů současných a budoucích učitelů k problematice sluchového postižení a k integraci dětí s vadami sluchu do běžných škol. Cílovými skupinami byli studenti prezenčního studia učitelských oborů a učitelé jihomoravských základních škol a víceletých …moreAbstract:
Growing number of hearing-impaired pupils integrated in regular schools poses high requirements on their teachers. The main research objective was to identify and analyze attitudes of future teachers and teachers in service towards the integration of children with hearing impairments into regular schools. Target groups of the research survey consisted of students – future teachers – and teachers in …moreKeywords
integrace vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami sluchové postižení komunikace příprava budoucích učitelů speciální pedagogika kvantitativní výzkum dotazníkové šetření integration education of pupils with special needs hearing impairment education of future teachers special pedagogy quantitative research questionnaire.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 10. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p48il/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 11. 2010
- Supervisor: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Reader: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Možnosti vzdělávání a podpory žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy se zaměřením na vzdělávací obor dějepis
Monika Nováčková -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SŠ se zaměřením na tělesná postižení
Iva Donovalová -
Spolupráce školských poradenských zařízení se školou při vzdělávání žáků se SVP z pohledu pedagogů ZŠ Moravskoslezského kraje.
Dominika ANDRLOVÁ -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách se zaměřením na tělesná postižení
Jiří Plaček -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SŠ se zaměřením na sluchová postižení
Veronika Pfeiferová -
Vzdělávání žáků se speciálními potřebami na SŠ se zaměřením na diabetes mellitus
Lucie Navrátilová