Bc. Kateřina Matulová

Bachelor's thesis

Blender Add-on for Procedural Generation of Animal 3D Models

Blender Add-on for Procedural Generation of Animal 3D Models
Abstract:
V počítačových hrách i jiných aplikacích je pro docílení realistických 3D scén nutné mít k dispozici velké množství různých objektů. 3D modelování je však velmi časově náročné, takže docílit velké rozmanitosti je v podstatě nemožné, pokud by všechny modely měly být vytvářeny ručně. Řešením je generovat některý obsah procedurálně. Například budovy či rostliny jsou v praxi generovány často, ale téměř …more
Abstract:
Having a variety of 3D assets is essential for creating lifelike environments for games and other applications. However, manual 3D asset creation is highly time-consuming, so great diversity is impossible to achieve manually. The solution is procedural generation, which is successfully used to generate various assets such as buildings or plants. Nevertheless, procedural generators are scarce for animals …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 2. 2025
  • Supervisor: Mgr. Tomáš Pagáč
  • Reader: RNDr. Filip Opálený

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Bachelor programme / field:
Informatics / Informatics