Blender Add-on for Procedural Generation of Animal 3D Models – Bc. Kateřina Matulová
Bc. Kateřina Matulová
Bachelor's thesis
Blender Add-on for Procedural Generation of Animal 3D Models
Blender Add-on for Procedural Generation of Animal 3D Models
Abstract:
V počítačových hrách i jiných aplikacích je pro docílení realistických 3D scén nutné mít k dispozici velké množství různých objektů. 3D modelování je však velmi časově náročné, takže docílit velké rozmanitosti je v podstatě nemožné, pokud by všechny modely měly být vytvářeny ručně. Řešením je generovat některý obsah procedurálně. Například budovy či rostliny jsou v praxi generovány často, ale téměř …moreAbstract:
Having a variety of 3D assets is essential for creating lifelike environments for games and other applications. However, manual 3D asset creation is highly time-consuming, so great diversity is impossible to achieve manually. The solution is procedural generation, which is successfully used to generate various assets such as buildings or plants. Nevertheless, procedural generators are scarce for animals …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m3j9w/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2025
- Supervisor: Mgr. Tomáš Pagáč
- Reader: RNDr. Filip Opálený
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Informatics / Informatics
Theses on a related topic
-
Wave Function Collapse Asset Generation
Vojtěch Struhár -
Porovnání vybraných 3D modelovacích programů z pohledu tvorby modelů pro 3D tisk
Vladimír LAIBL -
Příprava 3D modelu pro 3D tisk
Richard Stratil -
Web Application for Technical Drawings of 3D Parametric Models
Filip Škvára -
Rekonstrukce a 3D vizualizace historického stavu krajiny
Mária Kmošková