Inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve výuce elementárního čtení a psaní – Mgr. Veronika Kadlecová
Mgr. Veronika Kadlecová
Master's thesis
Inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve výuce elementárního čtení a psaní
Inclusion of pupils with special educational needs in the teaching of elementary reading and writing
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve výuce elementárního čtení a psaní. Obsahuje poznatky o vzdělávání v České republice, o výuce elementárního čtení a psaní a o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zjišťuje, jak učitelé vnímají inkluzi těchto žáků v běžné škole, jací žáci se speciálními vzdělávacími potřebami se vyskytují na …moreAbstract:
This thesis deals with the inclusion of pupils with special educational needs in the teaching of elementary reading and writing. The work includes information about education in the Czech Republic about the teaching of elementary reading and writing and about education of pupils with special educational needs. The thesis observes how teachers perceive inclusion of these pupils in ordinary school, what …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ibgch/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KADLECOVÁ, Veronika. \textit{Inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve výuce elementárního čtení a psaní}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2011. Available from: https://theses.cz/id/4frux9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Role žákovského portfolia ve vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Kristýna Mátlová -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová -
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Role asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ
Dominika Vlčková -
Domácí vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Marie Schnirchová