Štěpán Orság
Bachelor's thesis
Vliv vlogerů na budování značky
The influence of Vloggers on Brand Building
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem vlogerů na budování značky. Zaměřena je na vlogery z oblasti her a technologií. Cílem práce je analyzovat vliv product placementu herních vlogerů na nákupní chování jejich cílové skupiny. V teoretické části jsou definovány pojmy důležité pro prakticou část práce jako značka, nákupní chování, product placementu a YouTube. Teoretická část končí metodologií a teoretickou …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the influence of vloggers on brand building and it focuses on vloggers from gaming and technological field. The aim of this work is to analyse the influ-ence of gaming vloggers' product placement on the purchasing behaviour of their target group. In the theoretical part, there are defined important terms for the practical part, such as brand, shopping behaviour, product …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2018
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Orság, Štěpán. Vliv vlogerů na budování značky. Zlín, 2018. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Product placement jako marketingový nástroj v současném filmu
Anastasia Shulpina -
Product Placement a jeho vliv na marketingovou komunikaci ve světě počítačových her, filmů a podobných médií
Lukáš Bartoň -
Product placement jako nová forma komerční komunikace
Richard Unruh -
Product placement na YouTube
Jan Hrubeš -
Moderní trendy v marketingové komunikaci se zaměřením na product placement
Eliška Kotálová -
Vnímání Product Placementu vybranými cílovými skupinami obyvatel v ČR
Tereza Magdalena TESAŘOVÁ -
Uplatnění product placementu v hudebních videoklipech a jeho vnímání cílovými skupinami
Ekaterina Fedotovskaya -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl