Komunikace operních souborů s diváky v národních divadlech v ČR (Praha, Brno, Ostrava) – Matěj Kirov
Matěj Kirov
Bachelor's thesis
Komunikace operních souborů s diváky v národních divadlech v ČR (Praha, Brno, Ostrava)
Communication of opera ensembles with the audience in the national theatres in Prague, Brno and Ostrava
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje komunikaci s diváky operních scén národních divadel v Praze, Brně a Ostravě. Teoretická část obsahuje stručnou charakteristiku dramaturgie operních scén a definuje pojem divadelní marketing. Dále teoretická část ve svém závěru předkládá možnosti komunikace operních domů se svými diváky. V rámci praktické části je pomocí kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu zkoumána …moreAbstract:
The bachelor thesis is devoted to communication with the audience of opera ensembles in Prague, Brno and Ostrava. The theoretical part contains a brief description of the dramaturgy of opera ensembles and defines the concept of theatre marketing. Furthermore, the theoretical part concludes with the possibilities of communication of opera houses with their audiences. The practical part uses a combination …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89818
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2023
- Supervisor: Ilja Šmíd
- Reader: Jakub Grosman
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89818
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Arts Management
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová