Práce lektorů zkušenostního učení s imaginativními technikami – Mgr. Vendula Šolcová
Mgr. Vendula Šolcová
Bachelor's thesis
Práce lektorů zkušenostního učení s imaginativními technikami
How instructors of experiential learning work with imaginative techniques
Abstract:
Bakalářská diplomová práce pojednává o práci lektorů zkušenostního učení s imaginativními technikami. Základem pro tyto techniky je jednak pojetí imaginace, které je popsáno ze dvou úhlů pohledu, z pohledu imaginace jako metody psychoterapie a dále jakožto schopnost jedince. Představeny jsou také funkce imaginace. Druhým teoretickým pilířem je pro tyto techniky zkušenostní učení. Tyto dva teoretické …moreAbstract:
This bachelor thesis discusses the work of lecturers of the experiential learning with imaginative techniques. The base for these techniques is a concept of imagination, which is described from two points of view, from the view of imagination as method of psychotherapy and also as an ability of a person. Also presented are the functions of imagination. The second theoretical pillar of these techniques …moreKeywords
Imaginace Aktivní imaginace Katatymně imaginativní psychoterapie imaginativní technika představivost učení zkušenostní učení lektor zkušenostního učení zkušenost zážitek zážitková pedagogika Imagination Active Imagination Katathym-Imaginative Psychotherapy Imaginative Technique Learning Experiential learning Instructors of Experiential Learning Experience Experiential Education.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/r14fq/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Klára Záleská
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Osobnostní rozvoj lektorů zkušenostního učení
Vendula Šolcová -
Práce lektorů zkušenostního učení s důvěrovými technikami
Martina Rmoutilová -
Experiential Education in Regular English Lessons
Mariana Navrátilová -
Experiential learning online: A comparative case study of Intensive Language and Methodology course at the Faculty of Education, Masaryk University
Ewa Otwinowska -
Experiential learning in Teaching English
Markéta Plocková -
Design of an English Summer Camp Based on Experiential Learning Activities
Monika Stenzlová -
Vliv imaginace na děti s ADHD
Magdaléna BUŠINOVÁ -
Aktivní imaginace pro školy
Denisa Kameníková