Reprezentace genderovaného dětství v reklamě – Bc. Lucie Šindelářová
Bc. Lucie Šindelářová
Bachelor's thesis
Reprezentace genderovaného dětství v reklamě
Represenation of gendered childhood in advertisment
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá genderovým zobrazováním dětství v katalogu hraček. Cílem této práce je zjistit, zda se v katalogu nachází zažité genderové stereotypy, nebo jestli jsou naopak narušovány. Genderové stereotypy v reklamách jsou analyzovány pomocí sémiotické analýzy. Pomocí této metody, která je kvalitativního rázu, lze zjistit nejenom zjevné, ale i latentní genderové stereotypní prvky v katalogu …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with gender imaging of children in a catalog of toys. The aim of this work is to determine whether the ad shows experienced gender stereotypes, or on the contrary if it disturbs them. Gender stereotypes in advertising are analyzed using semiotic. With this method, which is qualitative in nature, is possible to detect not only obvious, but also latent gender stereotypical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xaj28/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 1. 2016
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Adéla Souralová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Eva Šlesingerová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Sociology / Social Anthropology
Theses on a related topic
-
Gender v MŠ
Zuzana Nováčková -
Genderové předsudky a stereotypy u žáků základních škol
Sára Regináčová -
Genderové stereotypy v rodinné výchově z pohledu středoškoláků
Hana Hasalíková -
Genderové stereotypy v předškolním věku: mapování a experimentální ovlivnění
Jana Pinkasová -
Typy a význam hraček pro mladší děti od archaického do helenistického Řecka
Renata Navrátilová