Bc. Lucie Šindelářová

Bachelor's thesis

Reprezentace genderovaného dětství v reklamě

Represenation of gendered childhood in advertisment
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá genderovým zobrazováním dětství v katalogu hraček. Cílem této práce je zjistit, zda se v katalogu nachází zažité genderové stereotypy, nebo jestli jsou naopak narušovány. Genderové stereotypy v reklamách jsou analyzovány pomocí sémiotické analýzy. Pomocí této metody, která je kvalitativního rázu, lze zjistit nejenom zjevné, ale i latentní genderové stereotypní prvky v katalogu …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with gender imaging of children in a catalog of toys. The aim of this work is to determine whether the ad shows experienced gender stereotypes, or on the contrary if it disturbs them. Gender stereotypes in advertising are analyzed using semiotic. With this method, which is qualitative in nature, is possible to detect not only obvious, but also latent gender stereotypical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 1. 2016
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Adéla Souralová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Eva Šlesingerová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Sociology / Social Anthropology