Reprodukční proces obyvatelstva v EU a jeho ekonomické a sociální dopady – Jakub Chroboček
Jakub Chroboček
Master's thesis
Reprodukční proces obyvatelstva v EU a jeho ekonomické a sociální dopady
Process of demographic reproduction of population in EU and its economical and social impacts
Abstract:
Cílem této diplomové práce je odhalení sociálních a ekonomických dopadů demografického vývoje v Evropské unii. V první kapitole jsou rozebírány demografické pojmy a teorie, které se vztahují k současné a budoucí situaci v oblastech vývoje porodnosti, úmrtnosti a jejich výsledku přirozeným přírůstkem obyvatelstva. Statistická data týkající se porodnostních a úmrtnostních ukazatelů jsou rozebírána v …moreAbstract:
The main purpose of this thesis is to reveal the economic and social impacts of demographic development in European union. In chapter one basic demographic terms and theories which are connected to current and future situation in the area of development of natality, mortality and their result natural growth of population are described. In the second part of this thesis basic demographic data in areas …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 10. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/43340
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2014
- Supervisor: Milan Vošta
- Reader: Vladimír Jeníček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/43340
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Sport Marketing and Its Social Implications
Oleksandr Reshetar -
Sport marketing and its social implications
Berkant Sözbilir -
Sport marketing and its social implications
Anna Zhavoronkova -
Sport Marketing and Its Social Implications
Ilya Aksamentov -
Integrated Marketing Communication and its social implications
Barbora Perglová -
Integrated Marketing Communication and its social implications
Sugandha Tikoo -
Integrated Marketing Communication and its social implications
Christian Haubenwaller -
Integrated Marketing Communication and its social implications
Andrea Machciniková