Porozumění čtení u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – Bc. Iveta Pončáková
Bc. Iveta Pončáková
Master's thesis
Porozumění čtení u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Reading comprehension of pupils with special educational needs
Abstract:
Diplomová práce „Porozumění čtení u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami“ se zabývá čtením s porozuměním u žáků se sluchovým postižením v kombinaci s dalšími poruchami, kterými jsou specifické poruchy učení a chování či vývojová dysfázie. Cílem práce je analyzovat problematiku čtení u těchto žáků a vytvořit vhodný didaktický materiál k výuce čtení. Diplomová práce má dvě části. Teoretická část …moreAbstract:
Diploma thesis analyzes the issue of reading comprehension of pupils with special educational needs. Specifically these are pupils who have hearing impairment with developmental dysphasia and specific learning difficulties or behavioural disorders. The aim of the thesis is to clarify the specifics of the process of reading of these pupils. The next aim is to create the reading-book with modified lyrics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ade68/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 5. 2013
- Supervisor: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová -
Specifické poruchy učení u žáků 1. stupně základních škol - okres Benešov
Lucie Všetečková -
Specifické poruchy učení u žáků na prvním stupni základní školy v Praze
Lucie Maršnerová -
Specifické poruchy učení u žáků střední školy
René Sabl