Česká inteligence v Bulharsku v letech 1878–1912. Život a práce českých učitelů – PhDr. Pavel Zeman, Ph.D.
PhDr. Pavel Zeman, Ph.D.
Disertační práce
Česká inteligence v Bulharsku v letech 1878–1912. Život a práce českých učitelů
Czech intelligentsia in Bulgaria in the years 1878–1912. Life and work of Czech teachers
Anotace:
Po roce 1878 probíhala významná česká migrace do Bulharska. Cílem této práce je popsat situaci českých učitelů jako reprezentantů inteligence této doby. Shromážděny jsou údaje o jejich zastoupení na gymnáziích, pedagogických školách, zemědělských a odborných školách, malířské a hudební škole. Na základě publikovaných vzpomínek a dochované korespondence je popsán život v Bulharsku očima českých pedagogy …víceAbstract:
In the last twenty years of the 19th century there was significant Czech migration to Bulgaria. The aim of this work is to describe in detail the situation of Czech teachers in Bulgaria as representatives of intelligentsia of this era. Information about Czech teachers at Bulgarian grammar schools, agricultural and vocational schools, painting and music schools is collected. The daily life in Bulgaria …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 8. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/od0nc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 1. 2020
- Vedoucí: doc. PhDr. Václav Štěpánek, Ph.D.
- Oponent: Prof. Vladimír Penčev, Ph.D., doc. PhDr. Marek Jakoubek, Ph.D. et Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Historické vědy (čtyřleté) / Historie - obecné dějiny
Práce na příbuzné téma
-
Role uvádějícího učitele v profesním rozvoji začínajícího učitele ve vybrané mateřské škole
Kateřina Dobčáková -
NEDESTRUKTIVNÍ ZKOUŠENÍ MATERIÁLU:
Tomáš Kadeřábek -
Dotazník hodnocení učitele žákem jako nástroj k sebereflexi učitele
Tomáš HLADÍK -
První rok učitele v MŠ - analýza profesních kompetencí po vstupu do profese učitele MŠ, sonda do praxe na vybraných MŠ v Plzni, Chebu a Rakovníku
Anna-Kateřina KLAISNEROVÁ -
Autorita učitele z pohledu studenta a učitele
David Bellizzi -
Profese učitele 1. stupně ZŠ z pohledu učitelů a veřejnosti
Kateřina Kynická -
Srovnání profesního jednání učitele dospělých a učitele střední školy
Simona Roučková