Čtenářská gramotnost - postoje ke čtenářství na střední škole – Bc. Jiří Švejda
Bc. Jiří Švejda
Diplomová práce
Čtenářská gramotnost - postoje ke čtenářství na střední škole
Literacy - the readership position in high school
Anotace:
Diplomová práce popisuje čtenářskou gramotnost a objasňuje její význam v životě jedince i celé společnosti. Dále stanovuje faktory, které se podílejí na jejím utváření, popisuje aktivity a prostředky, které vedou k jejímu rozvíjení. Definuje postoje a jejich složky. Popisuje také postoje žáků ke čtenářství a výzkumy čtenářské gramotnosti, které proběhly v České republice. Praktická část se zabývá mapováním …víceAbstract:
This thesis describes a reading literacy and explains its importace in lives of every human being and the whole society as well. It shows factors participating on this literacy, describes means and activities leading to its development. This thesis defines attitudes and their parts. It also displays pupil`s attitude to reading and shows researches of a reader`s literacy done in the Czech Republic. …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/t7iac/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 5. 2010
- Vedoucí: Mgr. Petra Hornochová
- Oponent: Ing. Zdeněk Píša, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby
Práce na příbuzné téma
-
Úroveň čtenářské gramotnosti žáků 5. ročníku ZŠ
Dominika Zbořilová -
Vytváření příležitostí k rozvíjení čtenářské gramotnosti ve 2. vzdělávacím období s využitím regionálních textů
Markéta Vorlická -
Škola jako faktor ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně
Alexandra Sabolová -
Úroveň čtenářské gramotnosti u žáků s LMP na 2. stupni základní školy
Yvona Bartoňková -
Využití moderních společenských her k rozvoji čtenářské gramotnosti
Ondřej Mitrík -
Možnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce českého jazyka na 2. stupni základní školy
Kateřina Horylová -
Funkční a digitální gramotnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy
Petra Tužilová -
Čtenářská gramotnost v České republice
Jana Matulová