Ing. Vojtěch Sládek

Bachelor's thesis

Marketing a volební úspěch

Marketing and electoral success
Abstract:
V roce 2010 se v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny probojovalo nové politické uskupení s názvem Věci Veřejné, tato práce se zaměřuje na to, jakým způsobem se tato strana ucházela o českého voliče. Hlavní důraz je kladen na analýzu volební kampaně v letech 2009 a 2010, způsob vedení volebního boje, zvolené prostředky a také na financování politického uskupení okolo klíčových postav Věcí Veřejných …more
Abstract:
During 2010 parliamentary elections to chamber of deputies new political party, called Veci Verejne successed. This work is targeting on how this party tried to win favour of czech electors. The main focus is put on analysis of electioneering in 2009-2010, the way the campaing was led, choosen ways of electors persuading and also on financial side of of this political party gathered around key characters …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 7. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 8. 2012
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jan Hrubeš, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní