The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT – Bc. Andrea Hanáčková
Bc. Andrea Hanáčková
Diplomová práce
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
Anotace:
Abstrakt Tato diplomová práce Přístup k žákům s dyslexií ve výuce anglického jazyka se zabývá problematikou výuky anglického jazyka dětí, kterým byla diagnostikována dyslexie. Cílem této práce je zjistit, jaké přístupy a strategie učitelé anglického jazyka používají ve vyučování a jakým způsobem to ovlivňuje sebevědomí a motivaci žáků s dyslexií. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí – teoretickou …víceAbstract:
Abstract The diploma thesis The Approach to Learners Diagnosed with Dyslexia in ELT deals with the problem of teaching English to pupils who have been diagnosed with dyslexia. The aim of the thesis is to find out approaches and strategies that teachers of English apply in lessons and how it effects self-esteem and motivation of pupils with dyslexia. The thesis is divided into two parts – theoretical …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/am5b9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 6. 2022
- Vedoucí: Mgr. Gabriela Oaklandová
- Oponent: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová