Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami – Bc. Michaela Plšková
Bc. Michaela Plšková
Bakalářská práce
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
The Use of Alternative and Augmentative Communication Systems in Children With Special Educational Needs
Anotace:
Závěrečná bakalářská práce je zaměřena na analýzu komunikačních schopností dětí se speciálními vzdělávacími potřebami vzdělávaných v mateřské škole zřízené dle §16 odstavce 9 ŠZ, které k dorozumívání se s okolím využívají kombinaci různých forem alternativní a augmentativní komunikace a verbálního vyjadřování. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol, přičemž v první kapitole jsou popsána teoretická …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with the analysis of communication skills of children with special educational needs educated in kindergarten established under §16 paragraph 9 of the Civil Code, who use a combination of various forms of alternative and augmentative communication and verbal expression to communicate with the surroundings. The theoretical part is divided into two chapters, the first chapter …víceKlíčová slova
alternativní a augmentativní komunikace děti se speciálními vzdělávacími potřebami VOKS Znak do řeči komunikační schopnosti lehké mentální postižení autismus alternative and augmentative communication children with special educational needs Sign language communication skills mild mental disability
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/pkyvc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2020
- Vedoucí: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
PLŠKOVÁ, Michaela. \textit{Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/54f04w/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika - komunikační techniky
Práce na příbuzné téma
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Role asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ
Dominika Vlčková -
Domácí vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Marie Schnirchová -
Funkční a digitální gramotnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy
Petra Tužilová -
Rozvoj komunikačních schopností žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Monika Vavrušková -
Možnosti vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami ve městě Bruntál
Barbora Brettschneiderová -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na malotřídní škole
Helena Hangyová -
Práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v hodinách matematiky na středních školách
Iva Naimanová