Konzumerismus - historický vývoj, příčiny a důsledky – Jan Peroutka
Jan Peroutka
Bachelor's thesis
Konzumerismus - historický vývoj, příčiny a důsledky
Consumerism – historical development, causes and effects
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat a zhodnotit fenomén konzumerismu a konzumní společnosti z pohledu historie, sociologie a ekonomie. Práce rovněž zkoumá možné příčiny a důsledky tohoto jevu. Práce je teoretické povahy a neobsahuje praktickou část.Abstract:
The main goal of this thesis is to analyse and evaluate the phenomena of consumerism and consumer society in the context of history, sociology and economy. It also explores possible causes and effects of this phenomena. The thesis is theoretical and does not contain a practical section.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 1. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/51677
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2016
- Supervisor: Zuzana Džbánková
- Reader: Markéta Šumpíková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/51677
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Consumer Society, advertising on video game for smartphones.
Ernesto Triana Delgado -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Konzumní společnost a konzumní kultura
Hana Blahová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní společnost
Daniel Sýkora -
Konzumerismus a konzumní společnost na kosmetickém trhu
Trang Phuong Nguyen -
Konzumní společnost - trh s oblečením
Tereza Kobrzková -
Umění a konzumní společnost
Petra Kuchařová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Jan Vošahlík