Efektivní segmentace portfolia potenciálních zákazníků a souvislost s určenými cíly společnosti. Význam segmentace a volba kritérií segmentace dle zaměření a vize společnosti. – Ing. Markéta Dlouhá
Ing. Markéta Dlouhá
Bachelor's thesis
Efektivní segmentace portfolia potenciálních zákazníků a souvislost s určenými cíly společnosti. Význam segmentace a volba kritérií segmentace dle zaměření a vize společnosti.
Effective segmentation of customers portfolio in connection with given company goals. Prospect segmentation criteria and its priorities according to company’s vision.
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na marketingovou a distribuční segmentaci především v oblasti periodického a neperiodického tisku. Cílem práce je popsat segmentační postupy a kritéria a na jejich teoretickém základě analyzovat jeden titul. V teoretické části popisuje postupy a principy segmentace. V aplikační fázi analyzuje jeden z odborných ekonomických týdenníků z pohledu zacílení na čtenáře a z pohledu optimálního …moreAbstract:
This thesis is focused on marketing and distributional segmentation mainly in the area of periodic and non-periodic press. Its goal is to describe theory of processes of segmentation and criteria of segmentation. Another goal is to analyze one of the current magazines based on earlier mentioned theoretical foundations. The analysis is performed on the magazine focused on the economical events and takes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/cc9es/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2009
- Supervisor: Ing. Miloslav Šašek
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DLOUHÁ, Markéta. \textit{Efektivní segmentace portfolia potenciálních zákazníků a souvislost s určenými cíly společnosti. Význam segmentace a volba kritérií segmentace dle zaměření a vize společnosti.}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2009. Available from: https://theses.cz/id/5e6htp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Politický marketing při první přímé volbě prezidenta České republiky
Petra Šantorová -
Blogging as a modern public relations and marketing communication tool
Anastasiia Anpilogova -
The Application of Marketing-Driven Management Instruments within the Company Mobilkom, a.s.
Aleš Polák -
Marketing divadel pro děti a mládež
Hana Procházková -
La communication marketing des institutions éducatives
Barbora SVOBODOVÁ -
Fashion marketing na internetu - soubor kazuistik a jejich obsahové a formální zpracování
Silvia Sleziaková -
Marketing vzdělávací instituce, charitativní organizace, politické strany
Lucie Prosková -
Marketingový mix společnosti Frontier Components, s.r.o.
Adéla Horečková