Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky – Bc. Lenka Švejdová
Bc. Lenka Švejdová
Bachelor's thesis
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
The analysis of merchandising and shopping atmosphere in selected retail store
Abstract:
Abstrakt Má bakalářská práce se zabývá analýzou merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky. Konkrétně se jedná o drogerie TETA a drogerie a parfumerie ROSSMANN, které sídlí v centru Českých Budějovic. Cílem této práce bylo analyzovat nákupní atmosféru a uplatnění merchandisingových zásad v drogerii TETA. Dílčím cílem je porovnat nákupní atmosféru a merchandising u konkurenční drogerie …moreAbstract:
Abstract This bachalor thesis deals with the analysis of merchandising and shopping atmosphere of selected business units, namely drugstore TETA and drugstore and perfumery ROSSMANN, both located in the centre of České Budějovice. The primary aim of this thesis is to analyze the shopping atmosphere and the application of merchandisingových principles in the drugstore TETA. The secondary aim is a comparison …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2015
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/amlr0/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 2. 2016
- Supervisor: Ing. Roman Švec, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠVEJDOVÁ, Lenka. \textit{Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2015. Available from: https://theses.cz/id/5gl32m/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Vliv nákupního prostředí v maloobchodě na nákupní rozhodování segmentu matky
Adéla Hýsková -
Vliv rodinného prostředí na nákupní rozhodování
Lapáčková Lapáčková -
Vliv rodinného prostředí na nákupní rozhodování
Lucie Tůmová -
Vliv online prostředí na nákupní chování generace alfa
Pavlína Jurmanová -
Vliv rodinného prostředí na nákupní rozhodování
Eva Švecová -
Nákupní centrum jako městský veřejný prostor
Jakub Brož -
Vliv prodejního prostředí na nákupní rozhodování
Markéta Moteffová -
Vliv formy reklamního sdělení na nákupní záměr spotřebitele s ohledem na postoj spotřebitele k životnímu prostředí
Natálie Štětkařová