Marketingová komunikace jako nástroj řízení spotřebního chování lidí – Bc. Eva Prokešová
Bc. Eva Prokešová
Master's thesis
Marketingová komunikace jako nástroj řízení spotřebního chování lidí
Marketing communication as a tool for controlling people’s consumer behavior
Abstract:
Marketingová komunikace se může stát prostředkem řízení manipulace moderní společnosti za účelem prodeje a spotřeby produktů a služeb. V některých případech MK pobízí a přemlouvá, v extrémnějších případech i manipuluje. Na základě konkrétních případů je vysvětleno, jaký vliv má MK na dnešní spotřební chování společnosti doplněné psychologicko-sociologickou teorií lidského chování. Cílem této práce …moreAbstract:
Marketing communication may become an instrument of controlling modern society for the purpose of selling and consuming products and services. In some cases, MC encourages and persuades, and in the extreme ones manipulates. Based on specific cases, it is explained how MC influences society's current consumption behavior, supplemented by psychological and sociological theories of human behavior. The …moreKeywords
Marketingová komunikace řízení přesvědčování ovlivňování manipulace spotřební chování spotřební společnost konzumní společnost spotřebitel reciprocita síla skupiny sympatie autorita marketing communication control persuasion influencing manipulation consumer behavior consumption society consumer reciprocity the power of majority sympathy authority.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/i3upq/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2017
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová