Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele – Bc. Lukáš Hlaváček
Bc. Lukáš Hlaváček
Master's thesis
Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele
Psychological functions of the packaging and consumer decision
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjistit, zda obal ovlivňuje zákaznické chování a jakým způsobem působí v nákupním procesu. K dosažení cíle diplomové práce je využito dotazníkové šetření. První část diplomové práce se zabývá deskripcí tématu a výkladem pojmů v oblasti obalů produktů, psychologie spotřebitele a jeho nákupního chování. Autor zde charakterizuje základní funkce obalu, různorodosti využívaných …moreAbstract:
The aim of the final thesis is to find out whether the packaging affects customer behavior and how it influences the purchasing process. To achieve the aim of the final thesis, questionnaire survey is used. The first part of the final thesis includes description of the main topic and the interpretation of terms in the field of product packaging, consumer psychology and their buying behavior. The author …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/pf9qw/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Uplatnění psychologie v marketingu
Nelia Šymon -
Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele
Denisa Schönigerová -
Psychologie chování spotřebitelů při výběru fitness oblečení
Kristýna Brychová -
Uplatnění psychologie v marketingu
Hana Skarbinová -
Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele
Nvard Navasardyan -
Nákupní rozhodování a emocionalita spotřebitele
Klára Dražanová -
Psychologická funce obalu a rozhodování spotřebitele
Kristýna Kadlecová -
Faktory ovlivňující rozhodování spotřebitele
Tomáš Pytloun