Komparace poboček firmy 3M v Česku a Slovensku prostřednictvím kvantitativní interkulturní metodologie Globe s aplikací výsledků na marketing management – Michaela Čiháková
Michaela Čiháková
Master's thesis
Komparace poboček firmy 3M v Česku a Slovensku prostřednictvím kvantitativní interkulturní metodologie Globe s aplikací výsledků na marketing management
Comparison 3M subsidiaries in the Czech and Slovak through quantitative methodologies intercultural Globe with applications of marketing management
Abstract:
Cílem diplomové práce je interkulturní porovnání poboček společnosti 3M v České republice a na Slovensku za využití studie GLOBE v komparaci s metodou Geerta Hofstedeho a jeho pět hlavních dimenzí. K tomuto proběhne dotazníkové šetření (dle původních otázek studie Globe) mezi zaměstnanci právě daných poboček v Praze a Bratislavě. Výsledky vzešlé z této výzkumné metody budou použity pro osvětlení kulturních …moreAbstract:
The goal of this thesis is cross-cultural comparation of Czech and Slovak subsidiary of 3M Company. It will be reached through GLOBE study in comparison with Geert Hofstede method and its five main cultural dimensions. Questionnaire research will be conducted for achieving this goal ( according to original questionnaire of GLOBE study) among employees of mentioned subsidiaries in Prague and Bratislava …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 3. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/49707
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2016
- Supervisor: Pavel Čejka
- Reader: Petr Laník
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČIHÁKOVÁ, Michaela. \textit{Komparace poboček firmy 3M v~Česku a~Slovensku prostřednictvím kvantitativní interkulturní metodologie Globe s~aplikací výsledků na marketing management}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2014. Available from: https://theses.cz/id/5nvmwe/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/49707
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Global Marketing and Local Culture
Giorgi Tugushi -
Global marketing and local culture
Marzhan Aliyeva -
Global Marketing and Local Culture
Dimitri Kartozia -
Destination Marketing: Promoting Cappadocia in terms of heritage and culture
Zeynep Çizmeci -
The Importance of Culture-oriented Marketing Strategies Influencing Japanese Tourists
Alina Fedorova -
Interkulturální management
Petr Petz -
Knowledge management as an agent of culture change
Alina Sabitova -
Podniková kultura mezinárodní společnosti
Karolína Kovářová