Klára Škochová

Bachelor's thesis

Green marketing a greenwashing v komunikaci retailových firem

Green marketing and greenwashing in communication of retail companies
Abstract:
Marketingová strategie, která klade důraz na ochranu životního prostředí, se nazývá green marketing. Užití této strategie retailovými firmami na území České republiky je stále častější, s tím ale roste i výskyt greenwashingu. Za greenwashingem stojí dezinformace, kterou se firmy snaží vytvořit zavádějící environmentální obrázek. Tato bakalářská práce je ve své teoretické části zaměřená na dostupnou …more
Abstract:
A marketing strategy that emphasizes environmental protection is called green marketing. The use of this strategy by retail companies in the Czech Republic is becoming more common, but so is the occurrence of greenwashing. Greenwashing is caused by misinformation, which companies try to use to create a misleading environmental image. The theoretical part of this bachelor thesis is focused on available …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2023
  • Supervisor: Jiří Zeman
  • Reader: Alena Filipová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89186