The Subjunctive Mood and its Use in Contemporary English – Bc. Petr Hájek
Bc. Petr Hájek
Master's thesis
The Subjunctive Mood and its Use in Contemporary English
The Subjunctive Mood and its Use in Contemporary English
Anotácia:
Tato diplomová práce popisuje konjunktiv jako morfologickou kategorii slovesné modality a zaměřuje se na použití tohoto gramatického jevu v současné angličtině. V teoretické části jsou použita korpusová data, která dokládají užití konjunktivu na reálných příkladech. Konjunktiv je zde dále představen jako mluvnická kategorie popisující vztah slovesa a skutečnosti či záměru a vyjadřuje zde jeden z důležitých …viacAbstract:
This diploma thesis describes the subjunctive mood as a morphological category of verbal modality and focuses on the use of this grammatical phenomenon in current English. In the theoretical part, corpus data are used to demonstrate the use of the subjunctive mood on real excerpts. The subjunctive mood is also presented here as a grammatical category describing the relationship between verb and actuality …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 4. 2021
Identifikátor:
https://is.slu.cz/th/vmp14/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2021
- Vedúci: PhDr. Libor Práger, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Pavel Kolář, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaMaster programme / odbor:
Philology / English
Práce na příbuzné téma
-
Epistemická modalita ve vybraných mediálních dialozích
Kateřina DANIELOVÁ -
Epistemická modalita v italštině ve srovnání s češtinou: italské \kur{forse} a jeho české protějšky v paralelním korpusu InterCorp
Kristýna KOCLÍŘOVÁ -
Používání modality v akademické angličtině: Porovnání rodilých mluvčích a studentů anglického jazyka
Petr VAGNER -
Používání subjuntivu/indikativu po operátorech pravděpodobnostní modality (quizás v neiniciální pozici) v evropské španělštině.
Martina HAVLÍKOVÁ -
Používání subjuntivu/indikativu po operátorech pravděpodobnostní modality v jihoamerické španělštině (oblast centrální, mexická a karibská).
Lenka DRAŠAROVÁ -
Používání subjuntivu/indikativu po operátorech pravděpodobnostní modality (quizás) v jihoamerické španělštině (oblast andská, chilská a Río de la Plata).
David KUNZ