American Mobile Operators in Addressing Customers/Potential Customers: A Linguistic Approach – Kamila Pomykalová
Kamila Pomykalová
Bachelor's thesis
American Mobile Operators in Addressing Customers/Potential Customers: A Linguistic Approach
American Mobile Operators in Addressing Customers/Potential Customers: A Linguistic Approach
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje primárně na jazyk a lingvistické prostředky používané v reklamě tří vybraných amerických mobilních operátorů: AT&T, Verizon a T-Mobile. Teoretická část popisuje marketing, reklamu a reklamu v médiích. Dále popisuje vizuální stránku reklamy. Analýza sleduje použití vybraných lingvistických prostředků jednotlivými operátory a jejich účel při oslovení zákazníků. Rovněž …moreAbstract:
This bachelor's thesis focuses primarily on the language and linguistic devices used in the advertisements of three selected American mobile operators: AT&T, Verizon and T-Mobile. The theoretical part of this thesis describes marketing, advertising and advertising in media. Furthermore, it describes the visual side of advertising. The analysis follows the use of the selected linguistic devices by individual …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2021
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
POMYKALOVÁ, Kamila. \textit{American Mobile Operators in Addressing Customers/Potential Customers: A Linguistic Approach}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2021. Available from: https://theses.cz/id/5rjw0g/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Pomykalová, Kamila. American Mobile Operators in Addressing Customers/Potential Customers: A Linguistic Approach. Zlín, 2021. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Vizuální komunikace pro klienta gastro průmyslu
Anežka Janečková -
Sociální reklama, reklama neziskových organizací v ČR
Markéta Kujelová -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Reklama jako obraz kultury
Alena Povolná -
Reklama na tabákové výrobky
Jáchym Patloka -
Reklama na umění, umění v reklamě
Pavlína Fiala -
Reklama na sociálních sítích zaměřená na děti
Kamila Bartoňová -
Reklama na sociálních sítích
Kateřina Frycová