FRANCHISING Z MIKROEKONOMICKéHO A MAKROEKONOMICKéHO HĽADISKA A ANALýZA POTENCIÁLU A VýHOD V ČESKEJ REPUBLIKE – Ľubica Hodáková
Ľubica Hodáková
Bachelor's thesis
FRANCHISING Z MIKROEKONOMICKéHO A MAKROEKONOMICKéHO HĽADISKA A ANALýZA POTENCIÁLU A VýHOD V ČESKEJ REPUBLIKE
FRANCHISING Z MIKROEKONOMICKÉHO A MAKROEKONOMICKÉHO HLEDISKA A ANALÝZA POTENCIÁLU A VÝHOD V ČESKÉ REBIBLICE
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo skromně prispět k objasnění fenoménu franchisingového podnikání z ekonomického hlediska. Práce se v teoretické části zaměrila na objasnění banálních pojmů franchisingu, krátkou historickou analýzu franchisingu jako podnikatelské a distribuční metody a následně na samotnou analýzu ekonomických aspektů franchisingu, pričemž conditio sine qua makroekonomické analýzy franchisingu …moreAbstract:
The aim of the work was to analyze franchising from economic point of view. The content of theoretical part of the work is basic franchising terminology, historical analysis of franchising as the distribution model and entrepreneur method and subsequently the work is focused on micro economical and macro economical analysis of franchising. One of the theoretical aims of the work was to clarify relationship …moreAbstract:
Cieľom bakalárskej práce bolo skromne prispieť k objasneniu fenoménu franchisingového podnikania z ekonomického hľadiska. Práca sa v teoretickej časti zamerala na objasnenie bazálnych pojmov franchisingu, krátku historickú analýzu franchisingu ako podnikateľskej a distribučnej metódy a následne na samotnú analýzu ekonomických aspektov franchisingu, pričom conditio sine qua makroekonomickej analýzy …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 3. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/15262
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2009
- Supervisor: Tomáš Munzi
- Reader: Zdenka Vostrovská
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HODÁKOVÁ, Ľubica. \textit{FRANCHISING Z MIKROEKONOMICKéHO A MAKROEKONOMICKéHO HĽADISKA A ANALýZA POTENCIÁLU A VýHOD V ČESKEJ REPUBLIKE}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2009. Available from: https://theses.cz/id/5vzuqv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/15262
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Národní hospodářství
Theses on a related topic
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík