Mgr. et Mgr. Markéta Sedláková, Ph.D.

Doctoral thesis

Každodennost vědění imigrantů: Spirituální a kulturní diverzita v edukaci

Everyday Knowledge of Immigrants: Spiritual and Cultural Diversity in Education
Abstract:
Disertační práce pojednává o diskurzivních konstrukcích náboženské/kulturní identity žáků a studentů cizinců (muslimů). V práci analyzujeme každodennost vědění vybraných imigrantů a to, jakým způsobem je diverzita ve vzdělávání vnímána a zakoušena aktéry školy. Teoretická část se zaměřuje na fenomén migrace nacionální a sociálně konstruktivistickou optikou. Klíčovým pedagogickým konceptem je interkulturně …more
Abstract:
This thesis focuses on the discursive constructions of the religious and cultural identity of Muslim pupils and analyses how diversity in education is perceived and experienced by a school's social actors and the everyday knowledge of Muslim parents. The theoretical part focuses on the phenomenon of migration through national and social constructivist optics. The key pedagogical concept is interculturally …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 8. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 10. 2020
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta