Zuzana SVOBODOVÁ

Bachelor's thesis

Specifikace delikvence mladistvých jako sociálněpatologický jev v Moravskoslezském kraji

The Specifications of the Juvenile Delinquency as a Sociopathological Phenomenon in the Moravian-Silesian Region
Abstract:
V této práci se zabýváme problematikou, příčinami a podmínkami delikvence školní mládeže, popisujeme jednotlivé druhy protiprávních jevů páchaných mládeží a na mládeži. Zvláštní pozornost věnujeme příčinám a podmínkám vzniku delikventního chování mládeže a vlivům, které mládež při tomto chování ovlivňují. Jednotlivá delikventní chování pak specifikujeme v problematice majetkových, násilných a mravnostních …more
Abstract:
The thesis focuses on the problematics, causes and conditions of the juvenile delinquency. It describes individual kinds of illegal acts committed by the juveniles and concerns juvenile victims too. The main emphasis is put on the causes and conditions of the juvenile delinquency inception and it analyses the phenomena that influence the juveniles´ behaviour. The individual illegal acts are discussed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2011
Identifier: 19806

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SVOBODOVÁ, Zuzana. Specifikace delikvence mladistvých jako sociálněpatologický jev v Moravskoslezském kraji. Zlín, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 03. 05. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy