Mgr. Pavla Kostková

Bachelor's thesis

Language of Cosmetic Advertising: Discourse analysis

Language of Cosmetic Advertising: Discourse analysis
Abstract:
Anotace Bakalářská práce Language of advertising: Discourse analysing rozebírá jazyk, který reklama používá ke sdělování záměrů a informací. Tato práce je zaměřena na rozbor reklam kosmetických výrobků, zejména rtěnek. Cílem této práce je zjistit jaké přesvědčovací prostředky působí na zákazníka, jakými gramatickými prostředky jazyk operuje a do jaké míry se reklamy liší.
Abstract:
Diploma thesis Language of cosmetic advertising: Discourse analysing deals with language used in advertising as a means of messages all advertisements are carrying in. This thesis is going to analyse advertisements specialized on cosmetic products, mostly on lipsticks. The purpose of this study is to try to discover what tools make people buy promoted products, what grammar structures are used, how …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2006

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2006
  • Supervisor: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta