Mgr. Jitka Čermáková

Master's thesis

Teachers' practices in eliciting answers in L2 classrooms: A multimodal conversation analytic perspective

Teachers' practices in eliciting answers in L2 classrooms: A multimodal conversation analytic perspective
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na multimodální prostředky, které vyučující využívá v hodinách angličtiny při získávání správných odpovědí od žáků během práce se slovní zásobou. Práce dále sleduje, jak tyto interakční praktiky utvářejí příležitosti k učení. Data k tomuto výzkumu zahrnují 180 minut nahrávek (4 vyučovací hodiny) interakce v hodinách angličtiny odehrávající se mezi vyučující a pokročilými …more
Abstract:
This diploma thesis focuses on the multimodal means a teacher uses in an L2 classroom to elicit correct answers from learners during vocabulary work and observes how such interactional practices create learning opportunities for the students. The data for the research comprises 180 minutes of recordings (4 lessons) of classroom interaction between advanced students of English and their teacher at a …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 1. 2023
  • Supervisor: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
  • Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta