Vývoj komunikačních dovedností dítěte s kombinovaným postižením – Mgr. Kateřina Sýkorová
Mgr. Kateřina Sýkorová
Bakalářská práce
Vývoj komunikačních dovedností dítěte s kombinovaným postižením
The development of communication skills of children with multiple disabilities
Anotace:
Bakalářská práce obsahuje obecné informace o tom, co je to kombinované postižení, kdy vzniká, jak se dělí a jak se může kombinovat. Ve své práci jsem chtěla vyzvednout roli rodiny, včasnou a dostatečně koordinovanou péči odborných lékařů, rehabilitačních pracovníků, logopedů či pedagogů a zapojení jedinců s kombinovaným postižením do společnosti. Zpracovala jsem své vlastní zkušenosti s hledáním odborné …víceAbstract:
My bachelor work contains general information about combined disability - when it engenders, how we classify it and how it can be combined. In my work I wanted to emphasize the role of the family, early and sufficiently coordinated care of specialists, physiotherapists, speech therapists or pedagogues and the integration of an individual with multiple disability into a society. I utilize my own experience …víceKlíčová slova
Kombinované postižení mozková obrna mentální retardace smyslové postižení ucelená rehabilitace Vojtova reflexní lokomoce bazální stimulace orofaciální regulační stimulace Castillo-Morales metodika manželů Bobathových socializace rodina s dítětem s kombinovaným postižením komunikace reflexní čtení alternativní a augmentativní formy komunikace.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 5. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bbhgy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 6. 2011
- Vedoucí: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Stimulace orofaciální oblasti u klientů s dětskou mozkovou obrnou
Eva HAVRÁNKOVÁ -
Možnosti rozvoje komunikace u dětí s poruchami autistického spektra – alternativní a augmentativní komunikace
Michala Břusková -
Formy alternativní a augmentativní komunikace a jejich uplatnění u žáků v základní škole speciální
Denisa SWAKOŃOVÁ -
Formy komunikace u dětí s autismem a přidruženým těžkým mentálním postižením
Kateřina Jansová -
Formy komunikace u dítěte s těžkým mentálním postižením
Natalie KLUČÁROVÁ -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Michaela Plšková -
Dítě s podporou alternativní komunikace a jeho nástup do mateřské školy
Sandra PALEČKOVÁ -
Sociální práce s rodinami s dětmi s nařízenou ústavní výchovou
Kamila Wunderlich