Nina Jeřábková

Bachelor's thesis

Green marketing a jeho vliv na spotřební chování u generace Z se zaměřením na kosmetiku

Green marketing and its impact on consumer behaviour of generation Z with focus on the cosmetics
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem Green Marketingu na generaci Z při nákupu kosmetiky. Za pomoci hloubkových rozhovorů a online dotazníku hledá odpovědi na otázky jako, co je pro generaci Z nejdůležitější aspekt udržitelné kosmetiky, jak je Green Marketing touto generací vnímán a jaké je povědomí o strategiích Green Marketingu a Green Washingu. V teoretické části jsou definovány hlavní pojmy a …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the impact of Green Marketing on Generation Z when purchasing cosmetics. Using in-depth interviews and an online questionnaire, it seeks answers to questions such as what is the most important aspect of sustainable cosmetics for Generation Z, how is Green Marketing perceived by this generation, and what is the awareness of Green Marketing and Greenwashing strategies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2024
  • Supervisor: Jaroslav Halík
  • Reader: Milan Postler

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92175

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme:
Mezinárodní obchod

Theses on a related topic

All theses