Green marketing a jeho vliv na spotřební chování u generace Z se zaměřením na kosmetiku – Nina Jeřábková
Nina Jeřábková
Bachelor's thesis
Green marketing a jeho vliv na spotřební chování u generace Z se zaměřením na kosmetiku
Green marketing and its impact on consumer behaviour of generation Z with focus on the cosmetics
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem Green Marketingu na generaci Z při nákupu kosmetiky. Za pomoci hloubkových rozhovorů a online dotazníku hledá odpovědi na otázky jako, co je pro generaci Z nejdůležitější aspekt udržitelné kosmetiky, jak je Green Marketing touto generací vnímán a jaké je povědomí o strategiích Green Marketingu a Green Washingu. V teoretické části jsou definovány hlavní pojmy a …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the impact of Green Marketing on Generation Z when purchasing cosmetics. Using in-depth interviews and an online questionnaire, it seeks answers to questions such as what is the most important aspect of sustainable cosmetics for Generation Z, how is Green Marketing perceived by this generation, and what is the awareness of Green Marketing and Greenwashing strategies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92175
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Jaroslav Halík
- Reader: Milan Postler
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JEŘÁBKOVÁ, Nina. \textit{Green marketing a~jeho vliv na spotřební chování u~generace Z se zaměřením na kosmetiku}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/6cjp2u/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92175
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Green marketing v oblasti rychlé módy
Marek Kuklík -
Green marketing
Michael Lerch -
Green marketing
Kateřina Menšíková -
Green marketing
Ivana Knežević -
Green marketing v DM drogeriemarkt
Michaela Procházková -
Contemporary green marketing strategies
Kudube Mary Molete -
Využití green marketingu v oblasti módního retailu
Dominika Koblížková -
Green marketing a green washing
Zuzana Rösnerová