Jana RASZKOVÁ

Bachelor's thesis

Archetyp matky v reklamě

The archetype of mother in advertisement
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá zobrazením matky v současné reklamě. Teoretická část se zabývá archetypy, tak jak je chápal a popsal C.G.Jung, archetypy a marketingem, typy reklamy, stereotypy v reklamě. Praktická část práce zkoumá četnost zobrazení postavy matky a jaké produkty matka propaguje v tištěné reklamě, v jakých rolích se vyskytuje postava matky v televizní reklamě, zda je zobrazena pomocí generových …more
Abstract:
The bachelor paper deals with the depiction of mother in contemporary advertisement. The theoretical part employs the archetypes as perceived and described by C.G.Jung, followed by archetypes and marketing, types of advertisement and stereotypes in advertisement. The practical part of the paper investigates the frequency of mother character depiction and what products are promoted by mother in printed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 9. 2011
Identifier: 22389

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Zdeněk Křížek

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

RASZKOVÁ, Jana. Archetyp matky v reklamě. Zlín, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 15. 09. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe