Žaneta MALÉNKOVÁ

Bachelor's thesis

Charitativní a sociální reklama

Charitable and social advertising
Abstract:
Bakalářská práce nastiňuje problematiku charitativní a sociální reklamy. Představuje neziskový sektor a neziskové organizace jako aktéry tvorby sociálních a charitativních kampaní. Zabývá se v první řadě etickou stránkou těchto kampaní, kde se zaměřuje na diskutovanou oprávněnost používání emocí a osvětluje prvky neetického jednání. Dále rozebírá regulační procesy, které se uplatňují u reklam v ČR …more
Abstract:
The Bachelor thesis outlines charitable and social advertising issue. It represents non-profit sector and organizations as social and charitable production participants. It deals with the ethical point of view of these campaigns and it focuses on debatable rights to use emotions. It explains elements of unethical behaviour. It also covers regulation processes that are applied in Czech commercials. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2009
Accessible from:: 31. 3. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2009
  • Supervisor: Dr. Vladimír Šiler

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MALÉNKOVÁ, Žaneta. Charitativní a sociální reklama. Ostrava, 2009. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 31.3.2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 31. 3. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta