Využití počítačové hry Minecraft ve výuce žáků na základních školách – Bc. Tomáš Reibl
Bc. Tomáš Reibl
Bachelor's thesis
Využití počítačové hry Minecraft ve výuce žáků na základních školách
The use of the computer game Minecraft in teaching at elementary schools
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím populární počítačové hry Minecraft v edukativ-ním kontextu na základních školách v České republice. Cílem práce je prozkoumat, jakým způsobem mohou učitelé základních škol využívat Minecraft jako nástroj pro obohacení výuky a jaké mají s tímto přístupem specifické zkušenosti. Teoretická část práce se věnuje významu a metodám využití Minecraftu ve vzdělá-vání, zdůrazňuje …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the use of the popular computer game Minecraft in an edu-cational context in primary schools in the Czech Republic. The aim of the thesis is to ex-plore how primary school teachers can use Minecraft as a tool for enriching their teaching and what specific experiences they have with this approach. The theoretical part of the thesis focuses on the importance and methods …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lb2yc/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Denisa Zimová
- Reader: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Pedagogy / Digital Technologies in Education
Theses on a related topic
-
Tvorba multimediální interaktivní učební pomůcky s využitím vzdálených experimentů
Michal KRBEČEK -
Defining, Developing, and Deploying a Digital Game-based Learning Experience for a Literature Class
Patrik Míša -
Learning English Through Interaction in Digital Video Games
Sabina Anežka Králová -
Game-based learning: Návrh edukativní počítačové hry
Renáta Šajnarová -
Game-based learning: charakteristika a vývoj
Dominika Kopčanská -
Game-based learning: Příklady dobré praxe a návrh výukové počítačové hry
Filip Šelong -
Game-based learning: Návrh edukativní počítačové hry
Renáta Šajnarová -
Aplikace game-based learning v MATLAB
Michal Vymazal