Analýza využití sociální sítě YouTube pro marketingovou komunikaci – Denisa Blažková
Denisa Blažková
Bachelor's thesis
Analýza využití sociální sítě YouTube pro marketingovou komunikaci
Analysis of YouTube Social Network Usage for Marketing Communication
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je „Analýza využití sociální sítě YouTube pro marketingovou komunikaci“. Cílem práce je zjištění, jakým způsobem je možné z pohledu firem na sociální síti YouTube fungovat, dále co konkrétně obnáší založení a správa YouTube kanálu. Pro výzkum bylo použito elektronické dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory. V teoretické části práce je charakterizována marketingová komunikace …moreAbstract:
The topic of this bachelor's thesis is "Analysis of YouTube Social Network Usage for Marketing Communication ". The aim of the thesis is to find out how it is possible to work from the point of view of companies on the social network YouTube, as well as what it specifically means to establish and manage a YouTube channel. An electronic questionnaire survey and in-depth interviews were used for the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2021
Identifier:
http://hdl.handle.net/10084/145451
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2021
- Supervisor: Petr Lůžek
- Reader: František Seifried
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BLAŽKOVÁ, Denisa. \textit{Analýza využití sociální sítě YouTube pro marketingovou komunikaci}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: VŠB - Technical University of Ostrava, Ekonomická fakulta. 2021. Available from: https://theses.cz/id/6f6yy9/.
Full text of thesis
Accessibility: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: VŠB – Technická univerzita OstravaVSB – Technical University of Ostrava
Ekonomická fakultaBachelor programme / field:
Ekonomika a management / Marketing a obchod
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová