Zuzana CHALUPOVÁ
Master's thesis
Lexikální protředky v jazyce reklamy
Lexical means of the advertisements language
Abstract:
Práce popisuje lexikální stránku tištěných reklamních textů a televizní reklamy na základě funkčních stylů a na základě os spisovnost ? nespisovnost a hovorovost ? neutrálnost ? knižnost. Zabývá se útvary národního jazyka, vrstvami slov podle slohových a časových příznaků, slovním významem, slovotvorbou, vztahy slov ve slovní zásobě, frazeologií a dalšími. Pozornost je věnována i širším souvislostem …moreAbstract:
This thesis describes the lexical aspect of printed advertising leaflets and television advertisments on the basis of the functional styles and also on the basis of the lines formality ? informality and colloquiality ? neutrality ? literariness. It deals with the units of the national language, the overlays of words according to its stylistic and temporal marks, the word meaning, the word-formation …moreKeywords
společenská situace funkce reklamy cíl komunikace cílová skupina komunikační kanál styl komunikace modelová situace slovní zásoba persvazivní funkce neologizmy obecná čeština slang profesionalismy terminologizace anglicismy funkční styly slovní význam slova módní okazionalismy slovotvorné postupy odvozování vztahy slov frazeologie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2012
Accessible from:: 6. 4. 2012
Thesis defence
- Date of defence: 11. 5. 2012
- Supervisor: Doc. PhDr. Diana Svobodová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
CHALUPOVÁ, Zuzana. Lexikální protředky v jazyce reklamy. Ostrava, 2012. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.4.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 6. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Teaching for Lower Secondary Schools / český jazyk - výtvarná výchova (negarantovaný rozvrh), Professional Training in Education, Teaching for Lower Secondary Schools - Art Education
Theses on a related topic
-
Vliv jazykových charakteristik reklamních textů na působivost reklamy
Olha SHUTKA -
Jazyková analýza reklam v chorvatštině a v češtině (na základě reklam na nápoje)
Lucie Veselá -
Uživatelé Facebooku jako cílová skupina reklamní komunikace
Dolejší Dolejší -
Duševně nemocní jako cílová skupina studentů oboru ZSP
Hana Tomková -
Duševně nemocní jako cílová skupina studentů oboru ZSP
Hana Tomková -
Dospělý návštěvník jako cílová skupina edukační činnosti muzea
Zdenka Broušková -
Děti jako cílová skupina reklamní manipulace
Kristýna ZVĚŘINOVÁ -
Muži jako cílová skupina pro internetový prodej potravin
Jaroslav NOVÁK