Lexikální protředky v jazyce reklamy – Zuzana CHALUPOVÁ
Zuzana CHALUPOVÁ
Master's thesis
Lexikální protředky v jazyce reklamy
Lexical means of the advertisements language
Anotácia:
Práce popisuje lexikální stránku tištěných reklamních textů a televizní reklamy na základě funkčních stylů a na základě os spisovnost ? nespisovnost a hovorovost ? neutrálnost ? knižnost. Zabývá se útvary národního jazyka, vrstvami slov podle slohových a časových příznaků, slovním významem, slovotvorbou, vztahy slov ve slovní zásobě, frazeologií a dalšími. Pozornost je věnována i širším souvislostem …viacAbstract:
This thesis describes the lexical aspect of printed advertising leaflets and television advertisments on the basis of the functional styles and also on the basis of the lines formality ? informality and colloquiality ? neutrality ? literariness. It deals with the units of the national language, the overlays of words according to its stylistic and temporal marks, the word meaning, the word-formation …viacKľúčové slová
společenská situace funkce reklamy cíl komunikace cílová skupina komunikační kanál styl komunikace modelová situace slovní zásoba persvazivní funkce neologizmy obecná čeština slang profesionalismy terminologizace anglicismy funkční styly slovní význam slova módní okazionalismy slovotvorné postupy odvozování vztahy slov frazeologie
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 4. 2012
Zverejniť od: 6. 4. 2012
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 5. 2012
- Vedúci: Doc. PhDr. Diana Svobodová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
CHALUPOVÁ, Zuzana. Lexikální protředky v jazyce reklamy. Ostrava, 2012. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.4.2012
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 6. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / odbor:
Teaching for Lower Secondary Schools / český jazyk - výtvarná výchova (negarantovaný rozvrh), Professional Training in Education, Teaching for Lower Secondary Schools - Art Education
Práce na příbuzné téma
-
Vliv jazykových charakteristik reklamních textů na působivost reklamy
Olha SHUTKA -
Jazyková analýza reklam v chorvatštině a v češtině (na základě reklam na nápoje)
Lucie Veselá -
Uživatelé Facebooku jako cílová skupina reklamní komunikace
Dolejší Dolejší -
Duševně nemocní jako cílová skupina studentů oboru ZSP
Hana Tomková -
Duševně nemocní jako cílová skupina studentů oboru ZSP
Hana Tomková -
Dospělý návštěvník jako cílová skupina edukační činnosti muzea
Zdenka Broušková -
Děti jako cílová skupina reklamní manipulace
Kristýna ZVĚŘINOVÁ -
Muži jako cílová skupina pro internetový prodej potravin
Jaroslav NOVÁK