Theses 

Regulace reklamy v rozhlasovém a televizním vysílání – Bc. Lucie Fojtová

česky | in English | slovensky

Section:
Use to change section. Address within IS:

Zpět na vyhledávání

Bc. Lucie Fojtová

Master's thesis

Regulace reklamy v rozhlasovém a televizním vysílání

Regulation of advertising in radio and television broadcasting

Abstract: Předmětem této diplomové práce je reklama a její regulace. A to jak z oblasti veřejného práva (zejména s ohledem na nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.), tak z oblasti soukromého práva a etiky. V teoretické části se budu zabývat reklamou, její regulací, zákony a regulačními orgány. V praktické části se zaměřím na rozhodování arbitrážní komise Rady pro reklamu v roce 2013.

Abstract: The subject of this thesis is the analysis of regulation of the advertising. This analysis contain public (with new Nr. 89/2010 The Civil code) and private law and moral philosophy. There are analysis of advertising, regulation of the advertising, law, and watchdog bodies. In the practical part, I focus on decision of The Czech Advertising Standards Council in 2013.

Keywords: Reklama, regulace, právo, etika, Rada pro reklamu

Language used: Czech

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 11. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Stanislav Sviták, Ph.D.

Citation record

ISO 690-compliant citation record: LaTeX | HTML | text | BibTeX | Wikipedie

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Složka Reference to the local database directory of the institution
Other ways of accessing the text

Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní


Go to top | Current date and time: 15/2/2019 20:18, Week 7 (odd)

Privacy

Contact: theses(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz