Porušování etického kodexu reklamy na příkladu sexismu – Bc. Petra Jílková
Bc. Petra Jílková
Bachelor's thesis
Porušování etického kodexu reklamy na příkladu sexismu
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na vybrané etické aspekty reklamy, konkrétně na porušování etického kodexu reklamy v případě sexismu. Cílem práce je analyzovat porušování etického kodexu i zneužívání sexistických projevů ke zvýšení "atraktivity" propagace. Teoretická část má za cíl charakterizovat použití reklamy v kontextu etických pravidel. V závěrečné části práce budou zhodnoceny vybrané reklamy v …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on selected ethical aspects of advertising, specifically on violation of the advertising ethical code in case of sexism. The aim of work is to analyze violation of the ethical code and abusement of sexist expressions to increase "attractiveness" of promotion. The theoretical part aims to characterize advertising usage in the context of ethical rules. The final part of work …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/tt7op/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2021
- Supervisor: Mgr. Marek Timko, Ph.D.
- Reader: Mgr. Michaela Dombrovská, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JÍLKOVÁ, Petra. \textit{Porušování etického kodexu reklamy na příkladu sexismu}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2021. Available from: https://theses.cz/id/6m6d0x/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Information Studies and Library Science / Library Science
Theses on a related topic
-
Exploring the corporate codes of ethics of technological companies in India and comparison with the Indian legal framework
Lester Aranha -
Code of Ethics v CSR reportingu organizace
Nikol Kurtulíková -
Pohled společnosti na etický kodex reklamy
Ľuboš Kubena -
Etický kodex reklamy
Dominik Kameš -
Etický kodex reklamy
Šárka MUTINOVÁ -
Sexismus a stereotypy v reklamě - Postavení ženy v reklamě
Jana Bělunková -
Sexizmus a gender v reklame
Mária ĽUPTÁKOVÁ -
Ethics in Marketing: Generational Attitudes towards Sexism in the Czech Republic
Sandra Mateková