Bc. Petra Jílková

Bachelor's thesis

Porušování etického kodexu reklamy na příkladu sexismu

Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na vybrané etické aspekty reklamy, konkrétně na porušování etického kodexu reklamy v případě sexismu. Cílem práce je analyzovat porušování etického kodexu i zneužívání sexistických projevů ke zvýšení "atraktivity" propagace. Teoretická část má za cíl charakterizovat použití reklamy v kontextu etických pravidel. V závěrečné části práce budou zhodnoceny vybrané reklamy v …more
Abstract:
The bachelor thesis focuses on selected ethical aspects of advertising, specifically on violation of the advertising ethical code in case of sexism. The aim of work is to analyze violation of the ethical code and abusement of sexist expressions to increase "attractiveness" of promotion. The theoretical part aims to characterize advertising usage in the context of ethical rules. The final part of work …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2021
  • Supervisor: Mgr. Marek Timko, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Michaela Dombrovská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Silesian University in Opava

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Bachelor programme / field:
Information Studies and Library Science / Library Science