Štěpánka Tušlová
Bachelor's thesis
Dramatickovýchovná dílna o Franzi Kafkovi
Drama in education workshop about Franz Kafka
Abstract:
V této čtyřdenní jednorázové dílně jsem se zabývala Franzem Kafkou, jeho životem, dílem(zvláště povídkou Proměna) a místy v Praze, která jsou s ním spojená. Cílem práce byloseznámit žáky s Proměnou pomocí strukturovaného dramatu, ukázat jim místa v Praze, kdeFranz Kafka pobýval, a předat informace, které se jim budou hodit k maturitní zkoušce.V bakalářské práci analyzuji povídku, píšu stručně o Kafkově …moreAbstract:
In this four-day one-off workshop I explored Franz Kafka, his life, his work (especially hisshort story "Proměna") and the places in Prague that are associated with him. The aim of thework was to introduce the pupils to The Metamorphosis through structured drama to showthem places in Prague where Franz Kafka was staying and to give them information that willbe useful for their final exam. In my bachelor …moreKeywords
strukturované dramaKeywords
hra v roliKeywords
literaturaKeywords
workshopyKeywords
Praha (Česko)Keywords
dramatická výchova
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18640
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2023
- Supervisor: Jaroslav PROVAZNÍK
- Reader: Ivana SOBKOVÁ
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 1. 3. 2024 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaBachelor programme:
Dramatická výchova
Theses on a related topic
-
Drama Education for Czech English Teachers in the 1990s
Leah Nancy Gaffen -
Drama jako prostředek k vytváření kompetencí
Klára MARKOVÁ -
Drama jako prostředek k vytváření kompetencí
Klára MARKOVÁ -
Drama in Learning English as a Foreign Language
Lucie Moravčíková -
Design of the Workshop: How to Use Drama in an English Class?
Lenka Křivková -
Studenti v roli učitele a jejich představa o ideálních rolích v online výuce
Šárka Florianová -
Spolek Beseda v Kožlanech a kulturní činnost v Kožlanech v 2. polovině 19. století a na počátku 20. století
Dominik VILD -
Role literatury v systému meziválečného baťovského Zlína
Barbora Svobodová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights