Seowon Yu

Bachelor's thesis

Analysis of niche marketing in Czech skincare market with application to an emerging brand

Analýza niche marketingu na českém trhu péče o pleť s aplikací na rozvíjející se značku podnikatele
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je poskytnout návod podnikatelům v oblasti péče o pleť a implementovat niche maketing v České republice za účelem zvýšení efektivity a zisku pomoci niche maketingu. V teoretické části je provedena analýza niche maketingu v Česku. Diplomová práce vysvětluje proč podnikatelé v oblasti péče o pleť potřebují ke své činnosti niche marketing. Dále diplomová práce analyzuje …more
Abstract:
The main goal of this thesis is to provide a guideline to skincare brands in implementing niche marketing in the Czech Republic in order to increase their profits efficiently from niche marketing. In the theoretical part, an analysis of niche marketing and the Czech skincare market is conducted. The thesis is explaining why skincare brands in the Czech skincare market need niche marketing. In addition …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2021
  • Supervisor: Andrea Escobar Rios
  • Reader: Adriana Escobar Rios

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82828