Lenka Gřešáková

Master's thesis

Obtíže budoucích učitelů ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ pohledem fakultního učitele

Difficulties of Future Teachers in Teaching the Czech Language in Primary Education from the Point of View of a Mentor Teacher
Abstract:
Předkládaná diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zjistit, jak vnímají fakultní učitelé obtíže budoucích učitelů ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá vymezením terminologie a východisek o současných přístupech ve výuce českého jazyka a mentoringu budoucích učitelů. Empirická část představuje kvalitativní design a závěry výzkumu, který …more
Abstract:
The presented diploma thesis has a theoretical-empirical character. The aim of the diploma thesis is to find out how mentors perceive the difficulties of future teachers in teaching the Czech language in primary education. The theoretical part deals with defining terminology and starting points about current approaches in teaching the Czech language and mentoring future teachers. The empirical part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Gřešáková, Lenka. Obtíže budoucích učitelů ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ pohledem fakultního učitele. Zlín, 2023. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe