Vzdělávání učitelů waldorfských škol: požadavky, potřeby, praxe. – Bc. Zdeňka Hladilová
Bc. Zdeňka Hladilová
Bachelor's thesis
Vzdělávání učitelů waldorfských škol: požadavky, potřeby, praxe.
Waldorf teachers'education: requirements, needs, practise.
Abstract:
Tématem bakalářské práce je vzdělávání učitelů waldorfských škol: požadavky, potřeby, praxe. Práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a empirickou. Teoretická část se zaměřuje na učitele a charakteristiku vzdělávání waldorfských učitelů a vysvětlení principů waldorfské pedagogiky. Empirická část je zaměřena na výzkum subjektivních názorů waldorfských učitelů na své vzdělávání a zjištění potřeb …moreAbstract:
The topic of the bachelor thesis is waldorf teachers' education: requirements, needs, practise. The thesis is divided into two parts - theoretical and empirical. The theoretical part is focused on the teacher and characteristics of waldorf teachers' education and explanation of principles of the waldorf pedagogy. The empiric part is directed to the research of waldorf teachers´personal opinions about …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 1. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e1jei/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2014
- Supervisor: prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Waldorfská pedagogika jako zdroj námětů a metodických postupů pro výuku na 1. stupni ZŠ
Lenka Kvapilová -
Teaching English in Waldorf School
Pavla Lososová -
Alternative Education: English Language Teaching at Waldorf Secondary Schools
Kristýna MICKOVÁ -
The role of the teacher in alternative education
Tereza Kolesová