Negation im Deutschen als DaF-Problem – Bc. Zuzana Horňáková
Bc. Zuzana Horňáková
Master's thesis
Negation im Deutschen als DaF-Problem
Negation in German as German-Teaching Problem
Abstract:
This master thesis deals with german negation. It describes it theoretically and then it focuses on grammar explanation in class. In the practical part are analysed current student's books of German language, which are used at grammar schools and secondary schools in the Czech Republic. One part of the thesis is a research, there are compared explanations of negation at a grammar school and at a secondary …viacAbstract:
Tato diplomová práce pojednává o německé negaci. Popisuje ji teoreticky a poté se zaměřuje na vysvětlování gramatiky ve vyučování. V praktické části jsou analyzovány současné učebnice německého jazyka, používané na gymnáziích a SŠ v České republice. Součástí je také výzkum, ve kterém jsou porovnávány výklady negace na gymnáziu a na SOŠ a také učebnice používané k výkladu.
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gum3s/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2015
- Vedúci: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Korelácija starp verba priedékli ie- latviešu valodá un atbilstošiem verba priedékliem čehu valodá
Milan Hoplíček -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Rehearsal technique in teaching a pupil with Down syndrome in one-to-one English classes
Kateřina Birková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová