Skrytá reklama a product placement v mediích – Irena Blahníková
Irena Blahníková
Bachelor's thesis
Skrytá reklama a product placement v mediích
Surreptitious Advertising and Product Placement in Media
Abstract:
Práce je věnována skryté reklamě a především product placementu v jednotlivých typech masových médií. První část se věnuje teoretické rovině reklamy, její historii, legislativě, samoregulaci a problematickým obsahovým prvkům. Druhá část se prakticky zaměří na výskyt skryté reklamy a product placementu v televizní a filmové tvorbě a tisku. Součástí je i vyhodnocení vlastního dotazníkového výzkumu příjemců …moreAbstract:
The text is devoted to surreptitious advertising and product placement in the various types of mass media. The first part deals with the theory of advertising, its history, legislation, selfregulation and problematic elements of contant advertising. The second part focuses on practical appearance of surreptitious advertising and product placement in television and movies and press. Text also includes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Dagmar Magincová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Blahníková, Irena. Skrytá reklama a product placement v mediích. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Historical Sciences / Historical and Literary Studies
Theses on a related topic
-
Český film na prodej: product placement v hraných koprodukcích České televize v letech 2013-2015
Zuzana Kubánková -
Product placement ve vybraných pořadech českých televizí
Tereza Nováková -
Product placement ve vybraných pořadech českých televizí
Magda Průšková -
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Ivana Vlčková -
Hodnocení nástroje product placement v rámci mediální tvorby České televize
Barbora Čajková -
Marketingová komunikace - product placement
Elias Salim -
Product placement v jihokorejské televizi
Kieu Anh TRAN -
Cesta product placement na televizní obrazovku
Alžběta Bláhová