Irena Blahníková

Bachelor's thesis

Skrytá reklama a product placement v mediích

Surreptitious Advertising and Product Placement in Media
Abstract:
Práce je věnována skryté reklamě a především product placementu v jednotlivých typech masových médií. První část se věnuje teoretické rovině reklamy, její historii, legislativě, samoregulaci a problematickým obsahovým prvkům. Druhá část se prakticky zaměří na výskyt skryté reklamy a product placementu v televizní a filmové tvorbě a tisku. Součástí je i vyhodnocení vlastního dotazníkového výzkumu příjemců …more
Abstract:
The text is devoted to surreptitious advertising and product placement in the various types of mass media. The first part deals with the theory of advertising, its history, legislation, selfregulation and problematic elements of contant advertising. The second part focuses on practical appearance of surreptitious advertising and product placement in television and movies and press. Text also includes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Dagmar Magincová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Blahníková, Irena. Skrytá reklama a product placement v mediích. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická